Un concepto bastante importante nesta serie de artigos onde estamos aprender a montar unha tenda online con WordPress e WooCommerce, é o dos shortcodes.
Non son específicos de WooCommerce, ao contrario. Pódense utilizar en calquera instalación de WordPress.
Pero hai unha serie deles que si son propios das tendas online, e eses son os que quero mostrar hoxe.
Ensinareiche que é un shortcode, para que valen, cales son os máis interesantes en WooCommerce e como se insiren desde o editor de bloques Gutenberg e desde o construtor visual Elementor.
Que é un shortcode?
Un shortcode non é máis que un pequeno anaco de código que che permite engadir algunha funcionalidade específica nalgunha parte da túa páxina web sen a necesidade de programala cada vez que a precises.
é, en resumo, unha ferramenta que aforra tempo e simplifica o desenvolvemento dos teus proxectos web.
Unha vez programada esa funcionalidade, poderala executar as veces que queiras chamándoa a través dun shortcode.
Á hora de inserilo no teu editor de WordPress, un shortcode ten unha aparencia parecida a unha etiqueta de HTML, coa diferenza de que vai entre corchetes [ ] e non entre signos de menor-que e maior-que </>
A pinta dun shortcode é tal que así:
[shortcode]
Ou, se acepta parámetros, algo así:
[shortcode parametro1=”valor” parametro2=”valor”]
Cales son os shortcodes en WooCommerce?
Existen bastantes shortcodes en WooCommerce e moitos deles aceptan diferentes parámetros.
Utilizámolos para mostrar produtos, listas de produtos ou páxinas especiais que non podemos configurar directamente desde o personalizador de WordPress.
A continuación móstroche os que creo que son os máis interesantes, pero podes atopar toda a documentación na páxina de Woocommerce.
Shortcodes de páxina
Existen 3 shortcodes que é obrigatorio situar nalgún sitio da túa web para que o WooCommerce funcione correctamente.
Son o Carriño, o Checkout e A Miña Conta.
Existe un cuarto que é opcional, que serve para que os teus clientes poidan facer seguimento dos seus pedidos.
Polo xeral créanse automaticamente á hora de configurar o teu WooCommerce, pero de non ser así (ou de non querer que sexa así), teralos que poñer a man.
Carriño
Non ten moito misterio. É o utilizado para mostrar o carriño e todos os seus elementos. Non ten atributos.
[woocommerce_cart]
Checkout
O checkout é a páxina de pago. Nela o teu cliente debe introducir os seus datos e elixir o método de pago que máis lle conveña.
Non ten atributos.
[woocommerce_checkout]
A miña conta
Se tes activada a posibilidade de que os teus clientes creen unha conta, a través deste shortcode poderán ver os seus pedidos anteriores e actualizar a súa información.
Ten un atributo, que che permite establecer cantos pedidos anteriores se van a mostrar. Por defecto está en 15. Debes indicar -1 se queres que aparezan todos.
[woocommerce_my_account order_count="-1"]
Seguimento de pedidos
Podes activar un formulario que mostra o seguimento dos pedidos aos teus clientes, ingresando os detalles dos seus pedidos.
Non ten atributos.
[woocommerce_order_tracking]
Shortcodes relacionados cos produtos
Antes de continuar direiche que algunhas das funcionalidades que fan os shortcodes que che ensino a continuación as podes engadir en formato bloque de Gutenberg. Pero non todos, polo momento.
Así que alí van.
Produtos
O shortcode de produtos é:
[products]
É un dos máis completos. Permite listar produtos polo seu IDE, código SKU, categorías, etiquetas, etc.
Ten múltiples atributos que poden acompañar ao shortcode, por exemplo:
- Limit: indica o número de produtos a mostrar.
- Columns: indica o número de columnas a mostrar.
- Orderby: ordena os produtos segundo a opción indicada.
- Category: indica as categorías de produtos a mostrar
- Etc.
Produtos destacados
Mostra os produtos que marcaras como destacados. O shortcode pode ter varios atributos e é do seguinte xeito:
[featured_products]
Aínda que a partir da versión 3.2 de WooCommerce, os produtos destacados pódense mostrar a través do shortcode xeral de produtos xunto a un atributo.
Sería desta forma:
[products visibility=” featured”]
Produtos recentes
De igual xeito podes mostrar os produtos agregados recentemente. Acepta varios atributos e mostraríase do seguinte xeito:
[recent_products]
Aínda así, posteriormente á versión 3.2 de WooCommerce, poderías mostralos como:
[products orderby = "id" order=" DESC"]
Produtos máis valorados
Poderíanse utilizar dous shortcodes para iso. Por unha banda, un específico e, se traballamos cunha versión de WooCommerce maior que a 3.2, co shortcode xeral de produtos.
[top_rated_products]
ou
[products top_rated]
Produtos máis vendidos
De igual forma que os anteriores, ten dous xeitos de mostrarse:
[best_selling_products]
ou
[products best_selling]
Produtos por categoría
Ou ben podes listar os produtos que están nunha mesma categoría.
[products category=”nome-de-categoria”]
Produto único
Tamén existe un shortcode para mostrar un produto único, identificado polo seu IDE ou polo seu SKU.
[product ide="número"]
Bloque de Shortcode. Shortcodes para WooCommerce e Gutenberg
Inserir un shortcode no editor de bloques de Gutenberg é moi sinxelo, xa que existe un bloque específico que o fai todo por nós.
Simplemente debes seleccionar o bloque shortcode e escribir dentro o que queiras utilizar.
Shortcodes para WooCommerce en Elementor
No construtor visual Elementor é semellante.
Existe un widget chamado Shortcode que simplemente debes arrastrar ao lugar onde queiras que se mostre e escribir o shortcode nel.
Conclusión
Hai algúns shortcodes máis e, como poderías imaxinar, moitísimas combinacións grazas aos atributos.
Lembra visitar a documentación de WooCommerce se queres velos todos.
Quixen mostrar algúns dos máis habituais e que coñezas a súa existencia, porque poden ser útiles nalgunhas situacións.
E ti, utilizáchelos algunha vez?